Min Mamma- Konstnären

image34


Eftersom jag skriver en del om design måste jag faktiskt slå ett slag för min egen Mamma!  Inte bara för att hon är just min Mamma utan för att jag tycker hon skapar otroligt vackra och utrycksfulla konstverk. Bodde man i en större lägenhet skulle det nog hänga en hel del av hennes verk hemma hos mig. Och om man hade råd förstås... En speciell favorit är de här fina pappers "blommorna" gjorda i handgjort nepalesiskt papper. Vissa av dom är dessutom gjutna i brons. Helt underbara om jag får säga det själv... vad tycker ni?
Man kan kanske förstå var jag har fått mitt intresse för design ifrån... och självklart är min mamma också väldigt mode intresserad : ) Äpplet faller inte långt ifrån trädet!

image35



image36


image38


En annan favorit är den här vandringsstaven i brons som har törnrostaggar....tyvärr ser man inte hela på den här bilden but you get the idea.

Kommentarer
Postat av: beautybible

wow och wow igen! Sååååå snyggt!

2007-05-18 @ 13:55:39
URL: http://beautybible.blogg.se
Postat av: Anna

WOW vad duktig din mamma är.. verkligen fina saker...synd som du sa att man inte bor större..

2007-05-20 @ 20:09:09
Postat av: Aura

Ja visst är hon duktig?! Hon gör även mindre saker som är lite mer "hemmavänliga" ni kan se fler av hennes saker på www.Katrinehelmersson.com
Kram!

2007-05-20 @ 20:12:25
URL: http://aura.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0