Spice up your legs!

Det är väl ingen som missat att en av höstens stora trender är färgglada strumpbyxor och leggings? Jag måste faktiskt säga att jag kommer nog köra mest strumpbyxor för leggings börjag kännas sååå uttjatat. Till och med mormor har ju fan leggings (nästan iaf). Och det finns inget jag avskyr mer än korta leggings, dvs såna som slutar strax under knät... så otroligt osmickrande så jag spyr! Vaderna ser ju enorma ut oavsett om du är en storlek 32 eller 52... Ha såna i vitt till en "Gina Tricot klänning" (sån med sidenband, och ja, jag äger också en sån som jag slitit av bandet på och har som slapp hemmaklänning...Absolut inte till fest!!) och den tristaste,fulaste och mest vanliga outfiten är fixad. (ja jag vet att jag överdriver något).
Leggings ska, enligt mig, sluta nere vid foten eller på sin höjd strax ovanför fotknölen.
Nog om detta, färgglada ben var det ja.
Men de ska inte vara färgglada med klara, knalliga färger utan gärna lite smutsiga, orientaliska färger.
Tänk gurkmeja, midnattsblå, koppar, elefantgrå och plommonlila (som i tidigare inlägg)
Men vi ser också massor med lack. Jo, trenden håller i sig. Fast denna gång är det "lackstrumpbyxor" som gäller....

image690 image691 image692
image693image694image696image695

Här ser vi Pucci, Missoni,Undercover,Alexander McQueen och Hussein Chalayans senaste kollektioner.
Något som är roligt med denna trend är att man till en relativt billig peng kan hotta upp vilken klänning som helst.
Färgerna gäller för övrigt även på kläder och jag har fullkomligt förälskat mig i plommonlila.. om ni nu inte märkt det på senaste inläggen ;D

Bilder från Style.com

Kommentarer
Postat av: Sassy

Kul med färgglada strumpisar!

2007-08-24 @ 19:39:13
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Stina

underbart mode just nu!

2007-08-28 @ 18:52:51
Postat av: K

de blå va fina:)

2007-09-01 @ 05:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0