favorit....

Jag håller på och inreder en lägenhet i stan åt min gubbe så det är mycket design tankar som snurrar i huvudet just nu. (Det gör det iofs alltid....) Just nu är jag inne på lampor och ljussättning. En självklar favorit hos mig har alltid varit Poul Henningsens PH Kotte. Men den kan man ju fortsätta drömma om ett tag till... den går loss på ca 49800:- Och finns i koppar, rostfritt stål eller vitlackerad.             
Däremot har jag lyckats hitta en riktigt snygg kopia, Norm69 av Simon Karkov på Frapp.se till ett betydligt mer Auravänligt pris... nämligen mellan 729-2149:- (beroende på storlek), och kommer i vitt. Lite rolig fakta är att lampan är gjord av , just det, 69 bitar! Vuxenpussel kallar jag det för... Men vad tycker ni, visst duger den i väntan på originalet ?
image19

Poul Henningsens PH Kotte ca: 49 800:-

image20

Simon Karkovs Norm69 , 729-2149:- hos Frapp.se



(behöver jag nämna att de båda vunnit ett flertal designpriser?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0