Jonas Bohlin..

image64
Jonas Bohlin showroom.

En annan utav mina favorit designers är svenska Jonas Bohlin. Han designar otroligt vackra möbler som är avskalade och enkla men ändå uttrycksfulla. Mest känd är han för stolen "Concrete" som mycket riktigt är gjord i just betong...
image67
Två utav mina personliga favoriter är dock lampan "Kvist" i mässing och lampan "LIV" som är gjord i tyll och nästan ser ut som en ballerinakjol :)
image70
image69

Om ni vill kolla in hans design In real life kan ni bege er till Fisk och skaldjurs restaurangen Sturehof i stockholm
(mitt gamla jobb haha). Sturehof har funnits sedan 1897(!) och har byggts om ett antal gånger men 1998 var det Jonas tur.. Det är han som han inrett och designat hela stället. riktigt snyggt om jag får säga det själv...
Glöm inte att ta en svalkande drink på uteserveringen då det är stockholms bästa trendspan.. eller varför inte lite hummersoppa?? :)
Mer info om honom och bilder på hans verk hittar ni Här

image71
Restaurang Sturehof, Stockholm ( mitt på stureplan såklart :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Riktigt smakfullt, söt elefant den har jag missat :(

2007-05-20 @ 19:59:30
URL: http://www.tindrasgarderob.blogg.se
Postat av: nadin

Hej jag tyckte att "balerina kjol lampan" var jätte stillig:)))
MVH Nadin

2007-05-20 @ 21:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0